שולחן ערוך כפשוטו
הלכות תפילין
סימן ל"ה
מנין השיטין, ובו סעיף אחד
סעיף א
אנהגו במנין השיטין לכתוב בשל יד שבעה שיטין בכל פרשה, ובשל ראש ארבעה שיטין (א). ואם שינה, לא פסל.
אהרא״ש בסדר תיקון תפילין, מספר התרומה.
(א) ארבעה שיטין – בבית יוסף מובא מנהג זה לא רק בעבור מניין השורות, אלא גם בעבור האות שבה מתחילה כל שורה.
ונראה שהמנהג לכתוב את הפרשיות בתפילין של ראש בארבע שורות מתאים לדין שבתפילין של ראש ארבעה בתים, המסמלים שהתפילין של ראש באות להשפיע על ארבע קצוות תבל. וכבר ראינו שנדרש עליהן הפסוק: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך, ויראו ממך". שבע השורות שבפרשיות התפילין של יד מסמלות שתפילין אלו באות לבטא בעולם המעשה את הרעיונות הגדולים, והן כנגד שבע הספירות של עולם המעשה, שהן ביטוי לַא-לוהי המצוי בעולם הזה; ולכן גם נהגו לכרוך את הרצועות בשבע כריכות סביב הזרוע.
הלכות תפילין
סימן ל"ג – דין תיקוני תפילין ודין הרצועות
סימן ל"ד – סדר הנחת הפרשיות בתפילין, ותפילין של רבינו תם
סימן ל"ח – החייבים והפטורים מן התפילין
סימן ל"ט – מי הם הכשרים לכתוב תפילין ולקנות מהם
סימן מ' – איך לנהוג בקדושת התפילין
סימן מ"א – דין תפילין למי שעל ראשו משא או כובע
סימן מ"ב – לשנות תפילין של יד לשל ראש ולהיפך
סימן מ"ג – איך להתנהג בתפילין בהיכנסו לבית הכסא
סימן מ"ה – דין תפילין בבית הקברות ובבית המרחץ